zpět na hlavní stránku

Sovinec, Rešovské vodopády a řeka Bystřice.

Velikonoce 2010

2.4   Dokupuju chleba a běžím na rychlík do Brna. Tam v 17:23 odjíždím do Olomouce. Těsně před sedmou večerní vystupuju v Olomouci, kde na mě už čeká Martin s favoritem a odváží mě do Dubu nad Moravou. Tam je u jeho rodičů malá párty u krbu s opékáním klobásek. Spím ovšem jako paďour v obýváku.

3.4    Ráno přijíždí Mek a odváží nás (Ivanku, Martina a mě) na hrad Slovinec. Tam je velikonoční program a u hradu jarmark. Dali jsme si opékaná žebra a kuřecí stehno a taky na závěr špíz za 50 Kč , ale ten se moc se nepovedl. Po obědě nasedáme do auta a Mek, náš hodný a střízlivý kamarád, nás odváží do Tvrdkova na červenou značku, která vede k Rešovským vodopádům. Konečně jdeme asi čtyři kilometry pěšky. Cesta a okolí jsou pěkný a fotogenický. Spousta lávek a brodů a kromě hlavního i několik menších vodopádů. Pak popojedem autem do Domašova nad Bystřicí. Tam se okolo osmé loučíme s Mekem (má nějaké rodinné povinnosti). Dál budem pokračovat jako opravdoví trempové pěšky. Kolem jedenácté večerní odcházíme budovat nocleh. Jako už několikrát v minulosti, spíme za vesnicí na hřišti. Je tady hezky rovina na spaní a dokonce ohniště na vaření snídaně.

4.4.   Ráno vylézáme po osmé hodině a Martin vaří čaj. Je jasno a větrno. Údolí do kterého vcházíme je útulně malebný. Sice občas běháme podezřele do kopce a s kopce a vzdalujem se od řeky. Ale výhledy jsou taky moc fajn. Pak po třetí hodině nacházíme ve Hrubé Vodě hospodu, ale hospodskej je nějakej divnej. Má akorát uzenou klobásu a nemá zmrzlinu. Popojdem asi kilometr a zajdem do *** hotelu na pořádnej žvanec. Porce jsou vydatný a hraje nám k tomu tlumená hudba. Z celodenního sluníčka jsem docela splavenej, tak hrozí, že se brzo opiju. Před sedmou odcházíme směrem na Radíkov a s posledními zbytky denního světla stavíme stany. Dáváme si slivovici na dobrou noc a jdeme spát.

5.4.   Prší. Prší, jen se leje, kdy domů pojedeme? O půl devátý balíme a jdeme na nádraží Hlubočky. V Olomouci se loučíme u posledního velikonočního piva a já pokračuju po železnici domů. Pro Martina s Ivankou přijede táta autem.