zpět na hlavní stránku

Rax Alpy 2008

29.8.    Něco málo po třetí odpolední se naloďuji k Tomovi do AUDIny. V Borovině přistupuje Bankrot a vyráříme směr Vídeň a do městečka Prein an der Rax. Večer zakempujem na osvědčeném parkovišti nad samotou Griesleiten, které známe z loňska.

30.8.    Tohoto mlhavého sobotního rána vycházíme po osmé hodině z nadmořské výšky 843 metrů. Jdeme okolo studánky a potom moc hezkou a dobře zajištěnou ferátou Hans-von-Heid-Steig k Schröckenfuxkreuzu (1783 m.). Chvíli si odpočinem u chaty Neue Seehütte a sestupujem suťoviskem o 200 metrů výškových pod stěnu. Tam snažíme se najít ferátu Königschusswandsteig. Toto se nám po několika slepých pokusech docela hustým terénem doopravdy daří. Značený nástup je totiž prakticky neznačený se spoustou variant. Chvílemi se i trošičku bojím. První kousek ocelového lana je vysvobozením od tápání, ale vzápětí feráta přechází do obtížnosti E. Čtyřmetrový výšvih kolmou, téměř hladkou stěnou je docela maso. V nejhorším místě si fotograf výpravy přeje, že jestli bych chvíli nezůstal v pozici, jak jsem. Hádejte kam jsem ho poslal. Pak se leze krásným, několikrát zalomeným komínem, kde trochu překáží batůžek na zádech. Úžasný adrenalinový zážitek. Za průrvou už to je v pohodě. Ještě se juknem k vrcholovému kříži a scházíme suťoviskem do údolí. Někdy v šest jsme u auta.

31.8.    Ráno vyjíždíme po osmé ranní z našeho parkoviště a před devátou vyrážíme překrásným a opravdu moc kouzelným suchým údolím Weichtal. Je to bývalé koryto řeky se spoustou vodních hrnců, množstvím stupňů a zúžení. V nedávné geologické minulosti to tady muselo pěkně vřít. U chaty Klenthalerhütte je pěkná řetězem zajištěná cesta na vrchol Turmstein. Moc pěknej šutr na lezení. Škoda že jenom 40 metrů vysokej. U vrcholového křížku si dáváme oběd a po Ferdinand-Mayr-Weg se okolo chaty Wichtalhaüs vracíme k autu. O půl třetí vyrážíme k domovu.