zpět na hlavní stránku

Gosau 2014

22.8.    Ve tři odjíždíme (Jirka s Michalem a moje mulisácká maličkost) z Třebíče a po osmé projíždíme městečkem Gosau. V devět jsme na parkovišti u jezera Gosausee. U parkoviště je nepoužívaný přístřešek autobusové zastávky, jedním vtipálkem nazvaný Tschechischehütte. O dnešním noclehu je tímto rozhodnuto. Jdeme se ještě podívat k jezeru a v restauraci si dáváme pivo já i polívku. Syntetický vývar z masoxu za 4,50. Dva játrové megaknedlíčky to naštěstí zachraňují.

23.8.    Vstáváme o půl sedmý do mlhavého rána a vaříme snídani. Po osmé vycházíme a o něco později se na chvíli vyjasňuje. Chvíli se kocháme a fotíme jezero i s kulisou okolních hor. Pak se zatahuje nízkou oblačností. Tudíž jdeme v mracích. Děláme malou odbočku k vrcholu Gross Donnerkogel vysoký 2054 metrů. Viditelnost je pár desítek metrů a déšť postupně nabývá na intenzitě. Tak se moc nezdržujeme a jen co si připijeme z vrcholového kanystříku, pokračujeme směrem k Hofpürgelhütte. Postupujeme jenom pomalu. Protože v těch proudech vody co po nás a po vápenci cáká, musíme být hodně opatrní. Před pátou míjíme salaš a chatu Theodor-Korner-hütte. Když se u rozcestníku dozvídáme, že k plánované Hofpürgelhütte je to ještě 2,5 hodiny, vrátíme se zeptat na nocleh. Ač máme všichni oblečení z moderních membránových materiálů, jsme docela mokří. Tak to nebudeme rvát nadoraz a ubytováváme se. Zrovna zde probíhá jakýsi skromný koncert rockové kapely, tak budeme mít večeři i s živou hudbou. Za nocleh (s průkazkou Alpenverein), dvě piva a polívku platím 22 Euro.

24.8.    Je hnusně a předpověď na dopoledne špatná. Rozhodujeme dojít ke Gosausee kratší a méně exponovanou cestou. Jednu chvíli, když zrovna neprší, tak legitimně sněží. V cca 1600 metrech docela síla. V těch proudech vody a bláta jsme všichni za chvíli jak prasata. Někteří testují bláto i hlavou. Naštěstí míst, kde by šlo někam hluboko spadnout, moc není. V poledne jsme u auta a po obědě odjíždíme. Počasí se opravdu zlepšuje, ale horské hřebeny jsou stále v mracích. Stavujeme se podívat na malebné městečko s dobovou architekturou Hallstatt. Mají tady pěkný domečky a dobrý kafe. Tím se s Rakouskem v podstatě loučíme a v sedm přijíždíme domů.