zpšt na hlavní stránku

Na Hoher Dachstein přes chatu Adámek

27.10.  O čtvrt na šest se pro mě stavil Bankrot. O chvíli později přistupuje na autobusáku Jirka a vyrážíme na České Budějovice. Tam přistupuje Pavel a pokračujeme na jih k hranicím. Asi o půl jedné jsme na parkovišti u Gosausee (925m.). Odtud vyrážíme podél jezer údolím nahoru. Vcelku spěcháme, protože to chceme stihnout do tmy na chatu Adámek (2196m.). Přeci jenom je konec října. Cesta se sluníčkem v zádech a bezmračné obloze nám trvala rekordní 4 hodiny. Winterraum na Adamekhütte byl zařízenej skoro jak můj obývák, prostě přepych. Jen nahodit centrálu a rozsvítit. Ale to by už bylo asi trochu trapný, že?

28.10.  Ráno byla mlha jako prase. Mě se sice moc nechtělo, ale asi o půl deváté jsme vyrazili. Na ledovci jsme maličko bloudili, ale po chvíli přelézání trhlin jsme našli vyšlapanou cestu. Když jsme došli k nástupu pod stěnu, tak se viditelnost trochu zlepšovala. Nechali jsme tady batůžky a vyrazili po velmi dobře udělaných ferátách na vrchol Dachstein. Na lanech byla krásná fotogenická námraza a kolem poledne jsme se kochali na dobytém vrcholu (2996m.). Občas, když foukl vítr, otevřely se nám impozantní výhledy do údolí. Mimoto jsme na vrcholu potkali partu čtyř Slováků, kteří to lezli z druhý strany. Lezli kompletně s lanem a prý poctivě s jištěním. Na ferátě by to pro ně byla zřejmě nuda. Evidentně nám "záviděli" naše zázemí na chatě Adámek, protože sami spali mokří ve stanu. Člověka prostě potěší když potká ještě větší blázny, než je on sám. Cestou zpět k Adamekhütte se počasí v rozporu s předpovědí zlepšilo až naprosté dokonalosti, tak jsme se kochali čelem ledovce a s Bankrotem se vyžívali ve focení. Jirka s Pavlem si tam zkoušeli lezení v ledu. Večer jsme si udělali vepřový gulášek a plánovali varianty zítřejšího sestupu.

29.10.  Ráno bylo kompletně zataženo a pršelo. Takže sestup nejrychlejší cestou jednohlasně zvítězil. Po třech hodinách chůze ve vytrvalém dešti jsme byli u auta a před polednem vyrazili k domovu. Goretex negoretex - stejně sem byl mokrej.