zpět na hlavní stránku

Český ráj - Trosky, Kost a Prachovské skály 2017

5.5.   Po náročném pracovním dopoledni, se chystám na vlak do Jihlavy, kde mne mají naložit do auta Martin s Ivankou. To víte, doba pokročila a pohodlí auta je pohodlí auta. Zvoní telefon a dovídám se, že dálnice jsou ucpaná, tak to vezmou přes Třebíč. Výborně. Stávám se plnohodnotným auto-trempem :-). Cestou se na chvilku stavujeme v Řípově navštívit Emana, který s námi měl původně jet. O půl deváté jsme v Mladějově. Jdeme na jedno a o hodinu později jdeme hledat spaní. Po červené směr Dolní mlýn a Trosky. Trochu zaprší, ale opravdu jenom trochu.

6.5.    U Dolního mlýna je útulné místo vyzdobené zdejším uměleckým keramikem. Jak se přibližujeme k dominantě Českého ráje, Trosky se nám zjevují ve stále úchvatnějších variacích. Asi v 11 jsme na zřícenině. Máme trochu zmatek, která věž je Baba a která Panna, ale místní řemeslník nás uvádí do obrazu. Dáváme oběd a pokračujeme po červené k rybníkům Vidlák, Krčák a Věžický. Tady dáváme malé občerstvení a pokračujeme Podtroseckým údolím po žluté. Nacházíme pěkné místo na spaní, ale jdeme opačným směrem do Vyskeře na večeři. Za tmy se vracíme na vyhlídnuté místo a jdeme spinkat.

7.5.   Ráno vyrážíme po modré k hradu Kost. Na hradě jsme o půl dvanácté a do příští prohlídky máme hodinu. Využíváme ji k obědu. Uzený libový bůček je opravdu skvělý. Oproti té velkovýkrmně u Trosek je to gurmánský zážitek. Na prohlídce se dozvídáme spoustu zajímavostí o středověké tortuře a metodách výslechu. Pokračujeme Údolím Plakánek do Libošovic. V údolí se asi hodně plakalo, protože pěkně rozmáčený a blátivý. V Libošovicích dáme jedno na žízeň a jdeme ne sever do Údolí Žehrovky. Na konci sestupu před silnicí nacházíme pietní místo jedné prastaré trempské osady Ell Torro. Potom pokračujeme po červené na Nebákov a k Troskovcím. Na rozcestí se nachází malý domeček a v domečku hospůdka a v hospůdce příjemná obsluha. Je podvečer a po více jak dvaceti kilometrech si odměnu zasluhujeme. Na noc popojdeme kousek k Mladějovu do lesa a spokojeně usínáme.

8.5.   Ráno dojdeme k autu a popojíždíme do Pařezské Lhoty. Krátká návštěva zříceniny Pařez a pak na komerční okruh Prachovskými skalami. Vlivem komunikační chyby se nám ztrácí Ivanka, která schází ze správné cesty a čeká, až si ji najdeme. Z výšky ji se škodolibostí pozorujme. Ve dvě si dávám k obědu sýrové palačinky se šunkou. A to je taková malá tečka za tím naším vandrem. Následuje pouze cesta autem domů.