zpět na hlavní stránku

Bobrůvka, Loučka, Svratka, Bílý potok neboli Bítýška - 2007

5.8    Ráno vyrážím na vlak a kupuju lístek do Olešné na Moravě. V Brně na nádraží potkávám Frenkyho ale bohužel v pracovním - je ve službě. Po chvíli přijíždí Martin s Ivankou a nasedáme do spěšňáku. V 10 hodin vystupujeme na výchozím bodě výpravy. Cestu podél říčky Olešná po modré značce nám zpříjemňovaly maliny, jahody a houby. Takovou hojnost masáků jsem už dlouho neviděl. Během pochodu se střídaly různě vydatné přeháňky. A abychom se nenudili, tak nám turisti přeznačkovali cestu v rozporu s mapou. Odpoledne jsme došli na westernové městečko Šiklův mlýn na řece Bobrůvce. Zhlédli jsme představení s desperádkami, podívali se na bizona a ochutnali místní kuchyni. Blééé! Prostě hnus. Prý jsme měli jít do pizzerie. Tam je to prý lepší. Večer byl country bál. V rozporu se zkušeností jsem si objednal nakládaný hermelín za 38,- Byl docela dobrý, ale velikosti olomouckého tvarůžku. Prostě komerce jako prase. Podle hesla: "Zaplať a vypadni" A ještě jednou si plivnu. Z modrý značky se sem bez brodění nedostanete. Obě lávky jsou zamčený a zamachlovaný ostnatým drátem. I kdyby jste chtěli, nezaplatíte (později jsme zjistili, že cca kilometr pod Šiklákem lávka je - sice taky zamčená ale dá se při troše šikovnosti přejít). Ale když už jsme přebrodili, tak jsme to měli zadarmo. Aspoň nějaké pozitivum. Pro rodinky s dětmi je to tady určitě zajímavý a pokud je maminka s tatínkem při penězích, tak se dětičky nudit nebudou. Večer jsme přespali u kamaráda Džanka v tee-pee.

6.8.     Ráno jsme se rozloučili s Džankem a vyrazili po Bobrůvce do Strážku. Dali si smažák a popošli kousek nad vesnici do Beaver city. Nekomerční obdoba Šiklova mlýna. Mě se tam líbilo víc i když tam neměli blonďatou desperádku. Popovídali jsme si se šerifkou města, vrátili se na modrou a pokračovali okolo zříceniny hradu Mitrov malebným údolím Bobrůvky. Cílem dnešního dne byla plánována Trenckova rokle. Tady zrovna vrcholily přípravy na vzpomínkový oheň T.O. Dánsko. Nabídli nám guláš, pivo, whisky … Prostě to byl moc pěkný a dlouhý večer.

7.8.    Ráno jsme se ještě podívali na chatičku Orlí hnízdo a pokračovali po řece od tohoto místa přejmenované Na Loučka. V obci Dolní Loučka jsme se vydatně a chutně nakrmili v hospodě U Suchánků a šli hledat nocleh. Tady už tak útulno nebylo a na protější straně by nějaký prášící lom. Tak jsme spali hned u cesty kousek před Tišnovem.

8.8.    Ráno jsme se probudili do bezmračné oblohy a za chvíli se dostali na nádraží. Odtud jsme měli odjet k domovům, ale bylo moc brzo a moc hezky, tak jsme se po složitější domluvě vyrazili podél Svratky do Veverské Bítýšky. Martin s Ivankou odjeli autobusem do Brna a já pokračoval podél Bílého potoka (Bítýšky) na západ. Na Šmelcovně jsem to stočil na jih a Chroustovským údolím jsem došel do Zastávky u Brna. Do odjezdu vlaku jsem měl čas na dvě piva a po desáté večerní jsem byl v Třebíči.

P.S.   Jiný úhel pohledu (i fotografický) najdete na osadních stránkách.